yogan hos oss

ashtanga

Det här är en ledd klass som passar alla nivåer. Guiden leder dig genom solhälsningar, stående och sittande positioner. Här prioriteras flödet och den traditionella räkningen av serien vilket passar dig som är ny inför ashtangan eller dig som önskar repition innan du tar steget till mysore.

mysore

Här ligger din individuella practice i fokus. Klassen passar dig som vill ta din ashtanga till en annan nivå.
Du kan gå på en mysore klass så fort du lärt sig en solhälsning, efter det ger guiden dig en liten utmaning i taget, iform av en position. asana, eller andningsövning, pranayama.
Mysore är din terapeutiska del av ashtangan och traditionens hjärta. Att känna att DU inte står ensam utan hela tiden har stöd av en guide och dina yogavänner skapar en underbar samhörighet och värme.

kundalini

Lär känna dig själv på ett djupare plan med hjälp av Kundaliniyoga.
Hitta dina styrkor och eventuella blockeringar/motstånd som påverkar din upplevelse av dig själv och omvärlden.
Kundaliniyoga består av kroppsställningar, andningsövningar, meditationer och mantran. Alla yogapass avslutas med avslappning och meditation. Vi kan hämta kraft inom oss själva och stärka vår hälsa - kroppsligt, känslomässigt och mentalt.
Inga förkunskaper krävs, alla kan vara med.

strala yoga

Yogans värld är fantastisk och i den här klasserna tar vi oss an ett flow inom den fysiska hatha-yogan. Klassen passar Dig som är ny för yoga men önskar en fysisk form av träning, samt för Dig som är van för yoga men önskar ett flöde med roliga vinyasa samt pike positioner. 

pop up

För ett levande och inspirerande utbud av yoga & pilates praktik kommer movement klasserna ibland läggas som pop up klasser, vlket inebär att klasserna kan ändra sig från gång till gång men kvaliten och essensen  av värme och inkännande känsla kommer alltid prioriteras.

yin yoga

En lugn och meditativ form av yoga och ett fantastiskt komplement till all fysisk träning. Positionerna är enkla och hålls mellan 3-10 minuter vilket gör att effekterna av positionerna verkar djupt in i musklerna (fascian).
Dina muskler får möjlighet till bättre cirkulation vilket hjälper kroppen få bort sk. slaggprodukter. Detta ger bättre åtehämtning vilket leder till en kjedja av massor av positiva effekter.

yogiwings

Yoga med hjälp av en hammock/gunga ger nya perspektiv och möjligheter - denna klass körs som både öppen klass och kursformat.
Med gungan som stabilt stöd och guidens  peppning hittar vi in i bakåtböjningar och inversioner på ett skonsamt och lekfullt sätt.
Eftersom vi är "burna" av gungan kan vi ge oss hän och öppna upp på ett annorlunda vis.
Blockeringar i bröst och bröstrygg släpper och  flödet av energi och andetag förbättras märkbart.
I svävande asanas där vi jobbar med gravitationen, gungan och vår kroppstyngd,får man en skonsammare kompression av ryggraden/kotorna och man sägs bli 0,5-3 cm längre efter en klass

gravid yoga mama

Denna klassen körs som kurs men det finns möjlighet att följa med enstaka gånger.
Yoga är ett utmärkt sätt att förbereda sig både fysisk och känslomässigt under graviditeten och inför förlossning. Du kan delta i gravid yoga efter vecka 12. En gravid yogaklass innehåller uppvärmningsövningar, mjuka kroppsställningar (asanas) som stärker ryggen, övningar för bäckenbotten, andningsövningar, fokus och en lång avslappning. En perfekt kombination för gravida som gynnar både dig och ditt barns välbefinnande. Gravid yoga ökar din energi samt förebygger stress. 

mama & baby

Denna klassen körs som kurs men det finns möjlighet att följa med enstaka gånger (225 kr/ gång).
Som nybliven mamma förstår man vilken otrolig kraftansträgning det varit att först bära sitt barn i nio månader och sedan genomgå en förlossning. Det är ett mirakel hur kroppen fungerar och hur man  sakta men säkert återkommer till sin naturliga form efter graviditeten och hur musklerna långsamt börja svara igen.
Under denna kurs/klass ger vi dig verktygen att långsamt stärka upp din fantastiska kropp innifrån och ut samt ge utrymme att lära känna ditt nya jag och din nya kropp. Med bebis, så länge man kan ha koll på dess utflykter ;)

medi yoga

Du kan ändra denna exempeltext. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec libero. Suspendisse bibendum. Cras id urna. Morbi tincidunt, orci ac convallis aliquam, lectus turpis varius lorem, eu posuere nunc justo tempus leo. Donec mattis, purus nec placerat bibendum, dui pede condimentum odio, ac blandit ante orci ut diam.

varmt välkommen hem till yogimovement